Roosa nauha -kampanja: Leidit liikkeellä – käsi sydämellä!

Roosa nauha -kampanja: Leidit liikkeellä – käsi sydämellä!

Roosa nauha -kampanjan tunnuslause on tänä vuonna auttamista ja myötäelämistä kuvastava ”Käsi sydämellä”, ja teema näkyy myös nauhan visuaalisessa ilmeessä. Rintasyöpä on ollut jo pitkään naisten yleisin syöpä Suomessa. Siihen sairastuu vuosittain noin 4 800 naista – joka 8. nainen sairastaa rintasyövän jossakin elämänsä vaiheessa. Rintasyöpä yleistyy koko ajan. Se koskettaa aina myös sairastuneen perhettä, sukulaisia ja ystäviä.

Leidien hyvän mielen haastekisa

LadyLine Myyrmäen ja Kannelmäen keräyspotit osoitteessa: oma.syopasaatio.fi/roosa-nauha

Lue alempaa myös kampanjan terveysviestistä!

Tuttuun tapaan osallistumme jälleen Roosa nauha -haasteeseen. Asia on meille tärkeä kaikkien naisten puolesta. Ja lähellä sydäntä myös hyvin henkilökohtaisesti, koska olemme eläneet mukana monien asiakkaidemme taistelussa rintasyöpää vastaan.

Hyvän mielen haastekisassamme Myyrmäki ja Kannelmäki ottavat toisistaan mittaa: kumpi kerää enemmän? Molemmille tiimeille on asetettu 50 euron lähtöpotti, ja tavoitteena on kerätä 500 euroa per paikka. Osallistu haluamallasi summalla hyvän asian puolesta. Kampanja jatkuu 31.10.2015 asti – kiitos, että olet mukana!

Kampanjan terveysviesti

Kampanjan terveysviestinä on liikkumisen lisääminen ja istumisen vähentäminen. Runsas istuminen lisää monien sairauksien, mm. rintasyövän riskiä. Muistathan, että liikuntaa harrastavakin voi saada terveyshaittoja, jos muuten istuu paljon. Jo pienet katkot ja jalkeille nousut vähentävät istumisen haitallisuutta. Jos suinkin voit, jaloittele puolen tunnin välein ja vältä yli kahden tunnin yhtäjaksoisia istumisjaksoja. Hyvä vinkki on lisätä arkisin tilanteisiin liikettä ja pientä puuhastelua töissä sekä vapaa-ajalla. Ja tietysti myös käyttää meidän tarjontaamme ahkerasti hyväksi!